Cheaty zpřístupníte když hru spustíte s parametrem -console. Jestliže jste hru nainstalovali do předvoleného adresáře tak ji spustíte "C:\Program Files\Half-Life 2\hl2.exe -console" nebude-li vám to fungovat nechte si na ploše vytvořit zástupce a hru pak spustit "C:\Program Files\Steam\steam.exe -applaunch XX -console" kdy XX je číslo hry.
Ve hře potom konzoli aktivujete klívesou [~] a můžete zadávat kódy:
god - nesmrtelnost (server side only)
give - přidá zbraň nebo předmět podle seznamu dole
buddha - sníží zdraví
hurtme # - poraní hráče (# je velikost poškození)
impulse 101 - všechny zbraně
impulse 82 - jeep
notarget - hráč je neviditelný pro NPC
noclip - procházení stěnami (server side only)
maps - zobrazí seznam map
map - nahraje zadanou malu podle seznamu dole
developer # - nastaví vývojářský mód (0-vypne, 1-zapne, 2-???)
+mlook - povolí pohled myší
hud_quickhelp/text? 1 - zobrazí nitkový kříž
viewmodel_fov # - nastaví velikost zbraně kterou nesete (standart je 54)
exec - spustí script soubor
cl_drawhud 1 - zapne zobrazování hud
cl_enablehud 1 - zapne zobrazování hud
cl_showfps 1 - zobrazí fps
npc_create - vytvoří NPC (funguje jen ve světě kde jsou NPC postavy)
npc_create_aimed - vytvoří NPC jdoucí od hráče
picker - přepínání "picker" módu
setpos - přesune hráče na specifikované místo (předtím musí být použit sv_cheats 1)
setang - hráčův pohled bude vychýlen (musí být sv_cheats)
sv_gravity # - nastaví gravitaci na #
sv_stopspeed # - nastaví minimální zastavovací rýchlost na zemi na #
sv_friction # - nastaví tření na #
sv_bounce # - nastaví odrážení objektů při kolizích
sv_maxvelocity # - nastaví max. rychlost pohybu objektů na #
sv_waterdist # - nastaví vertikální pohled když jste blízko vody #
air_density # - změní hustotu vzduchu na #
prop_debug - přepínání bounding-boxes debug módu on/off (red - ignoruje poškození, white - reaguje na poškozaní, green - zdraví).......
mat_numtextureunits # - limitované množství textur na #
mat_yuv 0 - ?
dsp_explosion_effect_duration # - nastaví dobu zmatků na #
sv_soundemitter_filecheck - přepnutí .wav souborů
Názvy map:
d1_canals_01, d1_canals_02, d1_canals_end, d1_tempanals_02, d1_town_01, d1_town_02, d1_town_03, d1_town_04, d1_town_05, d1_trainstation_01, d1_trainstation_02, d1_trainstation_03, d1_trainstation_05, d1_under_01, d1_under_02, d1_under_03, d1_under_04, d2_coast_01, d2_coast_02, d2_coast_03, d2_coast_04, d2_coast_04_dx60, d2_coast_05, d2_coast_06, d2_coast_07, d2_coast_08, d2_prison_01, d2_prison_02, d2_prison_03, d2_prison_04, d2_prison_05, d3_c17_03, d3_c17_04, d3_c17_05, d3_c17_06a, d3_c17_06b, d3_c17_07
Názvy zbraní:
weapon_alyxgun, weapon_ar1, weapon_ar2, weapon_bugbait, weapon_cguard, weapon_crowbar, weapon_extinguisher, weapon_flaregun, weapon_frag, weapon_gauss, weapon_hopwire, weapon_iceaxe, weapon_physcannon, weapon_physgun, weapon_pistol, weapon_rpg, weapon_shotgun, weapon_smg1, weapon_smg2, weapon_stickylauncher, weapon_stunstick, weapon_thumper, weapon_sniperrifle, weapon_rollerwand, weapon_molotov, weapon_manhack, weapon_immolator, weapon_irifle, weapon_slam, weapon_hmg1, weapon_cubemap, weapon_binoculars, weapon_ml, weapon_brickbat
Názvy předmětů:
item_box_buckshot, item_box_mrounds, item_box_sniper_rounds, item_box_srounds, item_healthkit, item_battery, item_suit, item_ml_grenade, item_ar2_grenade, item_healthvial
Spouštěcí parametry hry:
Seznam legálních parametrů se kterými může být hra spuštěná. (př. "C:\Program Files\Half-Life 2\hl2.exe -r_anamorphic 0"
-r_anamorphic 0
-netgraph 3
-mat_preloadshaders
-preload
-console
-dx9
-fullscreen
-width 1024 -height 768
-heapsize 80000
-dxlevel 90
-shaderdll shader_nvfx_ps20.dll
-mouselook
-dx8
-condebug
-sw
-startwindowed
-window
-windowed
-from Marcus Nilsson
give - přidá zbraň nebo předmět podle seznamu dole
buddha - sníží zdraví
hurtme # - poraní hráče (# je velikost poškození)
impulse 101 - všechny zbraně
impulse 82 - jeep
notarget - hráč je neviditelný pro NPC
noclip - procházení stěnami (server side only)
maps - zobrazí seznam map
map - nahraje zadanou malu podle seznamu dole
developer # - nastaví vývojářský mód (0-vypne, 1-zapne, 2-???)
+mlook - povolí pohled myší
hud_quickhelp/text? 1 - zobrazí nitkový kříž
viewmodel_fov # - nastaví velikost zbraně kterou nesete (standart je 54)
exec - spustí script soubor
cl_drawhud 1 - zapne zobrazování hud
cl_enablehud 1 - zapne zobrazování hud
cl_showfps 1 - zobrazí fps
npc_create - vytvoří NPC (funguje jen ve světě kde jsou NPC postavy)
npc_create_aimed - vytvoří NPC jdoucí od hráče
picker - přepínání "picker" módu
setpos - přesune hráče na specifikované místo (předtím musí být použit sv_cheats 1)
setang - hráčův pohled bude vychýlen (musí být sv_cheats)
sv_gravity # - nastaví gravitaci na #
sv_stopspeed # - nastaví minimální zastavovací rýchlost na zemi na #
sv_friction # - nastaví tření na #
sv_bounce # - nastaví odrážení objektů při kolizích
sv_maxvelocity # - nastaví max. rychlost pohybu objektů na #
sv_waterdist # - nastaví vertikální pohled když jste blízko vody #
air_density # - změní hustotu vzduchu na #
prop_debug - přepínání bounding-boxes debug módu on/off (red - ignoruje poškození, white - reaguje na poškozaní, green - zdraví).......
mat_numtextureunits # - limitované množství textur na #
mat_yuv 0 - ?
sv_soundemitter_filecheck - přepnutí .wav souborů
d1_canals_01, d1_canals_02, d1_canals_end, d1_tempanals_02, d1_town_01, d1_town_02, d1_town_03, d1_town_04, d1_town_05, d1_trainstation_01, d1_trainstation_02, d1_trainstation_03, d1_trainstation_05, d1_under_01, d1_under_02, d1_under_03, d1_under_04, d2_coast_01, d2_coast_02, d2_coast_03, d2_coast_04, d2_coast_04_dx60, d2_coast_05, d2_coast_06, d2_coast_07, d2_coast_08, d2_prison_01, d2_prison_02, d2_prison_03, d2_prison_04, d2_prison_05, d3_c17_03, d3_c17_04, d3_c17_05, d3_c17_06a, d3_c17_06b, d3_c17_07
weapon_alyxgun, weapon_ar1, weapon_ar2, weapon_bugbait, weapon_cguard, weapon_crowbar, weapon_extinguisher, weapon_flaregun, weapon_frag, weapon_gauss, weapon_hopwire, weapon_iceaxe, weapon_physcannon, weapon_physgun, weapon_pistol, weapon_rpg, weapon_shotgun, weapon_smg1, weapon_smg2, weapon_stickylauncher, weapon_stunstick, weapon_thumper, weapon_sniperrifle, weapon_rollerwand, weapon_molotov, weapon_manhack, weapon_immolator, weapon_irifle, weapon_slam, weapon_hmg1, weapon_cubemap, weapon_binoculars, weapon_ml, weapon_brickbat
item_box_buckshot, item_box_mrounds, item_box_sniper_rounds, item_box_srounds, item_healthkit, item_battery, item_suit, item_ml_grenade, item_ar2_grenade, item_healthvial
Seznam legálních parametrů se kterými může být hra spuštěná. (př. "C:\Program Files\Half-Life 2\hl2.exe -r_anamorphic 0"
-r_anamorphic 0
-netgraph 3
-mat_preloadshaders
-preload
-console
-dx9
-fullscreen
-width 1024 -height 768
-heapsize 80000
-dxlevel 90
-shaderdll shader_nvfx_ps20.dll
-mouselook
-dx8
-condebug
-sw
-startwindowed
-window
-windowed
-from Marcus Nilsson