- EXEC (1. 2. 3.) Přesune se do skriptu 3., pokud se proměnná 1. rovná hodnotě 2.
- SET (1. 2.) Nastaví proměnou 1. na hodnotu 2.
- S_TEXT (1. 2.) Vypíše PGT soubor 1., který zůstane zobrazen po dobu 2. ms ( millisecond )
- PLAY (1. 2.) Přehraje zvuk 1., parametr 2. určuje druh přehrávání ( 0 - once, 1 - loop )
- GOTO (1. 2. 3.) Jde na návěstí 1., pokud se proměnná 2. rovná hodnotě 3.
GOTO_N (1. 2. 3.) Jde na návěstí 1., pokud se proměnná 2. NErovná hodnotě 3.
- JUMP (1.) Skočí na návěstí 1.
- ACTIVE (1. 2.) Nastaví aktivitu předmětu s ID 1. na hodnotu 2. ( 0 - neaktivní, 1 - aktivní )
- WAIT (1.) Pozastaví program na 1. vteřin.
- VISIBLE (1. 2.) Nastaví viditelnost předmětu s ID 1. na hodnotu 2. ( 0 - neviditelný, 1 - viditelný )
- SURFACE (1.) Nastaví aktivní ( zobrazovanou ) vrstvu na 1.
- RETURN (1.) Vrátí do programu hodnotu 1. ( pro inventář, zatím nevyužito )
- ANIM_TYPE (1. 2.) Nastaví typ animace předmětu s ID 1. na hodnotu 2. Druhy animací jsou v anims\default.inf )
- BIND (1. 2.) Přiřadí funkci 1. ke klávese 2. ( zatím nevyužito )
- SET_FRAME (1. 2.) Nastaví aktuální snímek animace s ID 1. na snímek 2.
- WAIT_ON_FRAME (1. 2.) Počká, až animace s ID 1. se dostane na snímek 2. přesně! ), a pokračuje ve skriptu.
- GUI_ACTIVE (1.) Určuje, zda-li je možné kliknutím vyvodit akci ( 0 - ne, 1 - ano )
- INV_ADD (1.) Přidá předmět s ID č. 1. do inventáře.
- INV_DEL (1.) Odstraní předmět s ID č. 1. z inventáře.
- SAVE (1.) Uloží hru do pozice 1.
- DLG_ADD (1.) Přídá jednu řádku textu do systému dialogů, možno používat i mezery.
- EXPL_TX (1. 2. 3.) Pokud se "predmet_id" rovná 1., zobrazí jako S_TEXT PGT soubor 2. po dobu 3. (ms)
- JUMP_ON (1.) Přesune hráče na X-ovou pozici předmětu s ID č. 1. ( např. změna vrstvy, přesun na X dveří )
- STOP (1. 2.) Zastaví přehrávání zvukového souboru 1. s loop hodnotou 2.
- GOTO_EQ (1. 2. 3.) Jde na návěstí 1., pokud se "predmet_id" rovná parametru 2. a "predmet_selected" parametru 3.
- CHANGE_LEVEL (1.) Změní aktuální level na 1. ( např "CHANGE_LEVEL levels\alpha.tex" )
- STOP_ID (1.) Zastaví přehrávání zvuku předmětu s ID číslem 1.
- GAME_OVER (1. 2.) Zobrazí "r.i.p" s komentářem 2. a obrázkem 1. ( z gfx\game ) na pozadí.
- JUMP_ON_Y (1.) Přesune hráče na Y-novou pozici předmětu s ID č. 1. ( např. změna vrstvy, přesun na Y dveří )
JUMP_TO (1.) Přesune hráče na X-ovou a Y-novou pozici předmětu s ID č. 1. ( přesun na X i Y dveří )
- DLG_CLS Smaže všechen text v dialogovém okně.
Je to tak nějak sesmolené, ale funguje to.
TIP : tento kód funguje ve všech hrách postavených na "P`s 2D Enginu".